Grupy uprawnień (Permissions Groups) powstały w celu umożliwienia rozszerzenia lub ograniczenia (poprzez wykluczenie) uprawnień określonych użytkowników. W większości elementów konfiguracyjnych w programie możliwe jest wskazanie określonej grupy lub kilku grup uprawnień upoważnionych do korzystania z elementu. Grupy mogą składać się zarówno z pojedynczych użytkowników, jak i z określonych wcześniej firm, dywizji, oddziałów, czy magazynów, a także innych grup. Każdy z użytkowników może należeć do wielu grup jednocześnie. Przy kreowaniu grup uprawnień możliwa jest więc pełna dowolność.
Formularz dopisania i edycji grupy uprawnień
Formularz służy do tworzenia nowych definicji importu oraz edycji już istniejących rekordów. Składa się on z następujących zakładek:
- BASIC
- ELEMENTS
- MATCHED USERS
BASIC
Zakładka pozwala określić podstawowe cechy komponentu, składa się ona z pól takich jak:
- NAME – nazwa konfiguracyjna elementu, po której będzie można wyszukiwać go w innych komponentach;
- DESCRIPRION – krótka charakterystyka opisowa grupy i celowości jej utworzenia
- ACTIVE – (check-box) – oznaczenie czy grupa ma być aktywna, tzn. czy będzie widoczna w innych komponentach;
- SYSTEM – (check-box) – oznaczenie czy grupa ma być systemowa, tzn. czy jest elementem konfiguracji systemu;

ELEMENTS
Zakładka pozwalająca na szczegółową konfiguracje grupy, tj. na określenie jej składu.
Dostępne są w niej:
- ALL ELEMENTS MUST MATCH – (check-box) – aktywacja oznacza, iż wymagane jest, aby uczestnik grupy cechował się przynależnością do wszystkich wskazanych elementów jednocześnie;
- grid konfiguracji elementów składających się na grupę uprawnień (Permission Group)

Formularz konfiguracji elementów grupy
W pierwszej zakładce formularza konieczne jest wskazanie typu elementu, jaki chcemy skonfigurować. Wybór typu elementu pozwoli odblokować kolejne zakładki konfiguracji – aktywne będą wyłącznie zakładki związane z dokonanym wyborem,

- Role / Active Role – pozwala określić, że wszyscy użytkownicy przypisaniu do roli / aktualnie pracujący w kontekście danej roli, będą mieli dostęp do elementu; wybór udostępnia zakładkę ROLE;
- Groups – pozwala tworzyć nowa grupę z innych wcześniej skonfiigurowanych grup uprawnień (Permission Group); wybór udostępnia zakładkę GROUPS;
- Supervisors – grupę tworzyć będą użytkownicy z uprawnieniami Supervisior; element nie wymaga dalszej konfiguracji;
- Employment Types / Positions – pozwala na dodanie do grupy pracowników zatrudnionych na podstawie określonego rodzaju zatrudnienia / pracujących na określonym stanowisku; udostępnia odpowiednio zakładki EMPLOYMENT TYPES / POSITION;
- Manual – typ elementu pozwalający na największą dowolności konfiguracyjną; pozwala na tworzenie grup przy użyciu dowolnych połączeń z wykorzystaniem elementów takich jak firmy, odziały, magazyny czy pododdziały, a także na wskazywanie konkretnych użytkowników*;
- *WAŻNE! W celu udostępnienia zakładki USERS konieczne jest dezaktywowanie wszystkich check-box wybory „ALL … FROM SELECTED …” (Wybór wszystkich magazynów. oddziałów itp. jest nadal możliwy poprzez ich manualne oznaczanie)

MATCHED USERS
W zakładce dostępny jest podgląd pełnej listy użytkowników należących do wskazanej grupy. Edycja listy możliwa jest poprzez zmianę ustawień grupy w zakładce Elements.
Lista składa się z danych takich jak imię oraz nazwisko użytkownika oraz dodatkowych danych w nawiasie, tj. username (login użytkownika) i numeru referencyjny nadany użytkownikowi przez system w chwili założenia konta.

Szczegóły konfiguracji podpięcia definicji dostępne w instrukcji Components.